عباس رجائی
آسوشیتدپرس | نگرانی و نابسامانی در کمپین انتخاباتی ترامپ

آسوشیتدپرس | نگرانی و نابسامانی در کمپین انتخاباتی ترامپ

آسوشیتدپرس | نگرانی و نابسامانی در کمپین انتخاباتی ترامپ

 خبر‌گزاری فارس، بر اساس گزارش‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس، به دلیل واکنش دونالد ترامپ به اعتراضات ضد‌نژادپرستی، کمپین انتخاباتی وی در وضعیت نابسامانی قرار دارد. 

به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر»، براساس این گزارش‌، در صدر نگرانی‌های دستیاران ارشد ترامپ در این کمپین، نحوه پاسخگویی تند او به قتل «جورج فلوید» به دست مأمور پلیس سفیدپوست آمریکایی وجود دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز دوشنبه گزارش داد نگرانی‌های آنها در این مورد است که تمرکز بر نا‌عدالتی‌های نژادی در آمریکا و برنامه کار «قانون و نظم» دونالد ترامپ در پاسخ به اعتراضات اخیر در آمریکا، بخشی از پایگاه رأی دموکرات‌ها که شامل رأی‌دهندگان جوان و سیاهپوست هستند را احیا کرده و به آنها انگیزه داده است. 

اشتیاق کم این رأی‌دهندگان به «هیلاری کلینتون» در انتخابات سال ۲۰۱۶، راه را برای پیروزی شکننده ترامپ باز کرد. 

در جلسه کمپین انتخاباتی ترامپ هفته گذشته، مقامات این کمپین همچنین نگرانی‌ خود را در مورد نظرسنجی‌های داخلی با توجه به واکنش ترامپ به بیماری کرونا و اعتراضات به قتل جورج فلوید نیز اعلام کردند. 

برخی از این مقامات از جمله یکی از مشاوران ارشد ترامپ معتقد است که ترامپ فوراً باید لحن پاسخگویی خود به این بحران‌ها را تغییر دهد. 

به نوشته بیزینس اینسایدر، در هفته‌های اخیر این اولین بار نیست که دستیاران ترامپ نگرانی خود را در مورد واکنش وی به تظاهرات در آمریکا ابراز می‌کنند. این مقامات در هفته گذشته بعد از اینکه اعتراضات در آمریکا بالا گرفت، از ترامپ خواستند که این اختلافات را رفع کند.   

این وبگاه خبری در ادامه نوشت، رئیس‌جمهور آمریکا در این مورد در سخنرانی تلویزیونی حضور پیدا نکرد و در عوض لفاظی‌های تفرقه‌انگیز خود را در رسانه‌های اجتماعی افزایش داد.  

برخی نظرسنجی‌های اخیر نیز نشان می‌دهند «جو بایدن»، که به تازگی رسماً به عنوان نامزد حزب دموکرات‌ها شناخته شده است، از ترامپ پیشی گرفته است. 

بر اساس گزارش امروز وبگاه «دیترویت فری پرس»، بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی آمریکا در ایالت کلیدی میشیگان، فاصله خود را با رئیس‌جمهور این کشور دو برابر کرده است.

چاپ این نوشته

دیدگاه ها

تعداد دیدگاه ها تا کنون (0)